Fordítás

Donhu

Véleményeim, avagy ezt haluzom nap mint nap. Kommentáljatok mindent! Kíváncsi vagyok a véleményeitekre!

Utolsó kommentek

  • Gergő Lőrinczy: @Bandris33: Most lehet hogy nem ide tartozik, de mennyi 21 milliónak az egy tizede? (2017.07.15. 04:29) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: *Az utolsó mondatot azt hülyeségből írtam. (2017.02.04. 14:44) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: Hogy van a Puttó nyerési esélye? Mert én ki akarom számolni ha van egy 2 mezős játék. (2017.02.04. 14:39) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @L.A.M.: Basszus, hülye vagyok, a kérdés végét visszavontam. Nem 45-ből kell ötöt eltaláni, hane... (2016.12.03. 00:42) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @Bandris33: Hátha még olvasod ezt a blogot. Nekem az Eurojackpot esélyeivel van problémám. Az öt... (2016.12.03. 00:37) Lottó nyerési esélyek.
  • Utolsó 20

Svéd beharangozás.

2010.10.16. 22:17 | Bandris33 | 1 komment

Címkék: egyveleg

Nahát, van itten egy igen izgalmas lehetőség, amit nem szeretnék kihagyni. Elmesélem.

Megkért az egyik barátom, hogy vigyek ki egy 3,5 tonnás luxus lószállító és lakóautót Svédországba. Még soha nem vezettem ekkora gépet, de ugye ez a felső határa a B-s jogsinak. Szóval röpke 1500 km, minimum 4 ország, egy kis komp.. az idegen nyelv tudásomról csak annyit, hogy meine Deutschkenntnisse ist grudlage, és kompjegyet is kábé úgy kérnék, hogy: ich möchte eine ticket (kaufen)! Arra kérdésre, hogy milyen autóra pedig csak annyit felelnék, hogy: da! (mutatva a gépre). Hát azt sem tudom, hogy egy kompon hova kell állni a kisteherekkel. Elvileg személyautónak számít, de akkor meg akkora helyem lesz, mint mondjuk egy kisfityónak.

Meg attól is félek, hogy mi van, ha valamibe belekötnek a német rendőrök? Akár azért, hogy nincs 3szög, vagy izzókészlet, vagy egyéb jó kis bevett magyar szokásos móka. Mondjuk elvisznek bilincsbe, és 3000 euróra megbüntetnek. Hát ki fogja azt kifizetni? Majd jól le kell ülnöm. Mondjuk lenne előnye is: a német nyelvet ingyen tanulnám, a legkeményebb szlenget is megérteném. :)

Apropó, repülővel jövök vissza, és mivel még nem repültem soha, ez legalább annyira izgalmas lesz, mint az egész oda út. Bár állítólag nem maradt még fenn egyetlen gép sem, azért kicsit tartok tőle.

Na jó, mondjuk hogy valahogy 15-20 óra alatt levezetem azt az 1500-at. Mondjuk, hogy a GPS is működik, megérkezek. A srác, aki kint már várja a gépet jól beszél németül, bár echte svéd. Megpróbálom meggyőzni, hogy ha már így, épségben leszállítottam neki az autót, akkor én nagyon megbízható vagyok, aki odakint az egész lovas farmot fel tudja ujítani, méghozzá akár magyar kollégákkal, jó kis ropogós svéd koronáért, vagy euróért, vagy akár a ma elég erős forintért.

Ha ez összejönne, akkor szívesen ismerkednék a helyes helyi 20-30 közötti lány populációval (legyen ez életkori behatárolás, vagy darabszám, mindegy:). És ugye ott van a nyelvtanulás lehetősége, a svédeknél ugyebár az angol a második anyanyelv, amit nekem már rég el kellett volna sajátítanom.

A lényeg, hogy viszem a laptopom is, és ha út közben tudok blogolni, akkor megteszem, ha nem lesz lehetőségem írni, akkor utólag kaptok élménybeszámolót.

Apropó, köszi tom-tom69!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://donhu.blog.hu/api/trackback/id/tr32376813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lacee444 2010.10.19. 10:54:35

Szia!
Én is válalnék ilyen munkát szabadnapjaimon!
Mult hét pénteken felmentem Rostockba, majd másnap vissza, szintén autót vittem.
Üdv:laci
süti beállítások módosítása