Fordítás

Donhu

Véleményeim, avagy ezt haluzom nap mint nap. Kommentáljatok mindent! Kíváncsi vagyok a véleményeitekre!

Utolsó kommentek

  • Gergő Lőrinczy: @Bandris33: Most lehet hogy nem ide tartozik, de mennyi 21 milliónak az egy tizede? (2017.07.15. 04:29) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: *Az utolsó mondatot azt hülyeségből írtam. (2017.02.04. 14:44) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: Hogy van a Puttó nyerési esélye? Mert én ki akarom számolni ha van egy 2 mezős játék. (2017.02.04. 14:39) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @L.A.M.: Basszus, hülye vagyok, a kérdés végét visszavontam. Nem 45-ből kell ötöt eltaláni, hane... (2016.12.03. 00:42) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @Bandris33: Hátha még olvasod ezt a blogot. Nekem az Eurojackpot esélyeivel van problémám. Az öt... (2016.12.03. 00:37) Lottó nyerési esélyek.
  • Utolsó 20

Uncsis, nyálas, gondolatban szárnyalós.. szerintem.

2007.10.15. 20:08 | Bandris33 | Szólj hozzá!

Címkék: egyveleg

Gondolatban kalandoztam kicsit. Ez kívülről hermázásnak tűnhetett, de persze a gondolataim szárnyaltak.

Hogy mit is jelent az a hermázás? Ezt az egyik barátomtól hallottam. Egy olyan állapot, amikor csak nézel magad elé, és nem gondolsz semmire. Azt tanácsolta, hogy amikor hermázni akarsz, akkor kapcsold be a tévét, és meredj rá, úgy legalább nem néznek komplett idiótának. Bár mindig baja volt belőle, mert az ilyen pillanataiban megzavarta a barátnője. Faggatta, hogy mi a baja, mert meglátszik rajta. Ekkor elkezdte bizonygatni, hogy semmi baja, csak hagyja békén. A leányzó mindig megsértődött – ahogy a lányok szoktak, látványosan, nehogy már elvonulva duzzogjanak, ahol senkit nem zavarnak vele. Persze ilyenkor jött a vigasztalás fél órája, mondván dehogynem szereti, semmi baja vele, meg ilyenek, és az egész cirkusz elhúzódott egy órát, mire ismét visszasüllyedhetett a hermázás jótékony „semmire sem gondolok” állapotába.

Naszóval szárnyaltak a gondolataim és egy régi emlékkép tűnt fel előttem újra és újra. Valamikor 97-ben lehetett, amikor még telefon-hálózat szerelőként dolgoztam, hogy leugrottunk Szekszárdra valami gyors javítási munkát megcsinálni. Emlékszem, egy családi háznál voltunk, és egy, a falból kiszakadt külső dobozt kellett visszagipszelni. A ház tulajdonosa egy szobrász volt. A ház „U” alakú kis régi parasztház volt, udvarában hatalmas diófával. Ősz volt, kissé hűvös, de ragyogóan sütött a nap. Az ősz minden színében pompázott az udvar, sárgától a barnán keresztül a vörösig. A ház nagyjából zárt udvara nyugalmat árasztott, a levelek zörögtek a talpam alatt, tökéletes volt, na. A szobrász kevert gipszet, mondván minden kéznél van neki, és kb 5 perc alatt végeztünk. Mikor kissé meghúzott az a gipszfolt a falon, megérintettem, és éreztem, hogy felmelegedett. Egy aprócska fehér langyos folt a hideg falban. Nem tudom miért, de megmaradt az emléknek ez a része is.

Kértem a szobrászt, mutassa meg, milyen szobrokat készít. Beléptünk a műhelynek átalakított házrészbe, aminek nagy üvegfalat csináltatott, így tágas és fényes lett az a valamikori szoba. Félig kész szobrok voltak mindenfelé. Egész alakos, ami még csak váz szintjén volt kész, gyakorlatilag egy fém csontváz, aztán volt ott félig felgipszelt, félig fémcsontvázas, ami egészen ijesztően nézett ki, hiszen a feje már kész volt, de a többi része még csak el volt nagyolva, mint valamiféle torz szülemény. De láttam gyönyörűen befejezett mellszobrokat, élethű egészalakos gyermekszobrokat, melyeket figyelve olyan volt, mint ha megált volna az idő, olyan érzésem volt, hogy egy varázsló csettintésére – aki megállította az időt - tovább játszottak volna.

Irigylem az ilyen embereket, akik alkothatnak, valami olyasmit adhatnak az embereknek, amit nem lehet pusztán kézzelfoghatónak nevezni. Érzéseket, gondolatokat, esetleg régi emlékeket eleveníthetnek fel, vagy örökre bevésődhetnek akár egy telefon-hálózat szerelő gondolataiba.

A bejegyzés trackback címe:

https://donhu.blog.hu/api/trackback/id/tr64197314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása