Fordítás

Donhu

Véleményeim, avagy ezt haluzom nap mint nap. Kommentáljatok mindent! Kíváncsi vagyok a véleményeitekre!

Utolsó kommentek

  • Gergő Lőrinczy: @Bandris33: Most lehet hogy nem ide tartozik, de mennyi 21 milliónak az egy tizede? (2017.07.15. 04:29) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: *Az utolsó mondatot azt hülyeségből írtam. (2017.02.04. 14:44) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: Hogy van a Puttó nyerési esélye? Mert én ki akarom számolni ha van egy 2 mezős játék. (2017.02.04. 14:39) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @L.A.M.: Basszus, hülye vagyok, a kérdés végét visszavontam. Nem 45-ből kell ötöt eltaláni, hane... (2016.12.03. 00:42) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @Bandris33: Hátha még olvasod ezt a blogot. Nekem az Eurojackpot esélyeivel van problémám. Az öt... (2016.12.03. 00:37) Lottó nyerési esélyek.
  • Utolsó 20

No alcohol

2008.01.24. 23:31 | Bandris33 | 6 komment

Címkék: forrongásaim egyházak

Nézem a tévében Az estét, amiben egy magasabb rangú pap nyilatkozik, hogy márpedig a misebort a papnak meg kell innia, mert az a liturgia része, és megesik olyan, hogy egy papnak egy nap 4-5 helyen is kell miséznie. Azzal a kéréssel fordultak a rendőrséghez, hogy engedje a papoknak azt, hogy egy bizonyos mértékig alkoholt fogyasszanak, mondjuk legyen egy ilyen igazolványuk, vagy ilyesmi.
Sőt, még azt is felhozta példának, hogy egy falusi orvos az év 365 napjában ügyeletben van, mert ha életet kell menteni a szomszéd községben, akkor hiába borozgatott otthon a doki, el kell indulnia életet menteni. És különben is - tette hozzá, az életben annyira kevés a jó dolog, a bor meg hát az, azt miért kell elvenni vagy betiltani?


Nos, ekkor dobta le az agyam az ékszíjjat, és ekkor ragadtam klaviatúrát.
1, a miseborból egy kortyot is lehet inni, nem kell az összes maradékot, mondjuk 1 decit meginni, főleg ha 4-5 helyre megy a pap.
2, ha alkoholos befolyásoltság állapotába kerül a pap, akkor miért is kell neki engedni, hogy más életét veszélyeztesse?
3, az orvos se üljön autóba, ha ivott, sőt, a gyógyítást sem tartom viccesnek, mondjuk egy alkoholos befolyásolás alatt álló orvostól.

Szumma szummárum: aki iszik, és veszélyezteti a szeretteim életét, vagy akár az enyémet, azt szívesen a saját kocsija mögé kötném, és gázt adnék. Igyon mindenki amennyit akar, de ne vezessen.

A bejegyzés trackback címe:

https://donhu.blog.hu/api/trackback/id/tr12310685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktor 2008.01.26. 11:37:16

Szerintem se üljön autóba az aki egy kicsit is ivott. Az igaz, hogyha valaki iszik és autóba ül az veszélyezteti mind a saját (ez nem érdekel senikt), mind pedig más életét (ez pedig nagy felelőtlenség). Egy történet jutott eszembe! Csopakról jöttem hazafelé (éjszaka) amikor arra lettem figyelmes, hogy egy manusz négykézláb az út közepén folyatja a vérét a fejéből. Persze meg is álltam rögtön, hogy segítsek. A Suzuki Wagon R+ bennt figyelt az árokban összetörve. Odarohantam a papához és megkérdeztem, hogy jól érzi e magát, és hogy mi történt. Nagyon érthetetlen volt a beszéde. Először azt hittem nagyon nagy baj van de egy kicsit közelebb hajoltam hozzá, és megcsapott az alkohol szaga. Az első gondolatom az volt, hogy hála Istennek nem egy szembe jövő autónak ment neki (ami akár az Én autóm is lehetett volna). Második gondolatom egy kicsit morbid volt, mert szivem szerint bele rugtam volna még kettőt, mert ekkora hülye senki nem lehet, hogy részegen autóba ül.
Szóval se a papok se az orvosok ne kapjanak ilyen engedélyt, mert ők választották ezt a hivatást és az sajnos azzal jár, hogy alkoholmentes életet éljenek. Hozzáteszem én sem venném jó néven, ha egy olyan orvos vizsgálna meg engem vagy a szeretteimet, aki bűzlik az alkoholtól. Ezek után hogy tudnék megbízni benne?
Végszóként csak annyit tennék hozzá, hogy aki alkohol ivása után ül az autóba, attól vegyék el a jogsiát és büntessék meg de valami hatalmas összeggel (kívánom nekik nagy szeretettel)!!!

Zozi 2008.01.26. 12:30:27

Nem értem az államot ezzel a törvénnyel! Kb. egy éve még arról volt szó, hogy mindenki ihasson egy sört és had vezethessen utána! Persze honnan jött ez az ötlet: természetesen Amerikából :D Akkor azt mondták, hogy ennyi megengedhető, csakhát az egyének szervezete eltérő idők alatt dolgozzák fel az elfogyasztott szeszt, s valakit egy sör már nagyon megvisel! Persze nem engem :D!

Papokhoz visszatérve; állítólag misénként kb. fél deci bort isznak meg, s a miniszter azt állította, hogy a papok az elfogyasztás után min. még 25 percet prédikálnak. A miniszteren ki is próbálták (fél deci bor, majd alkohol próba) persze be sem jelzett a műszer, úgyhogy kijelentették, hogy napi akár 5 miséje is lehet a papnak. Ilyen tuti bizonyítás után akkor én is megihatok féldeci bort, várok 25-30 percet aztán autózhatok?!?!?! Szerintem ezzel a riporttal hozzájárulnak ahhoz, hogy az emberek ezt tegyék!

Sippi 2008.01.27. 22:12:18

No, először is. Ha jól tudom, a papok nem mondhatnak 3 misénél többet naponta, legalább is vasárnap. Úgyhogy ebben tévedsz. Zozinak abban igaza van, hogy maximum fél deci bort isznak meg egy misén, ami kb 45-60 perc. Egyébként meg körülbelül télleg a mise közepén issza meg a bort, tehát ő utána még 20-25 percet mozog, beszél, énekel, tehát akár ki is ürülhet belőle a cucc.
Viktorral meg abban nem értek egyet, hogy a pap választotta az alkoholmentes életet. EZ NEM IGAZ!!!! A papnak kötelessége a misén bort és bele vegyített vizet inni, mert ez a liturgia része, ahol is a bor Jézus vérét jelképezi, tehát nem jókedvből, hanem munkaköri kötelességből iszik. A másik meg az, hogy a szervezet szerintem könnyen alkalmazkodik ahhoz a kevés alkoholhoz.
Tehát a papoknak mindenképp engedni kellene egy minimális alkoholszintet pont úgy, ahogy ez eddig is a bevett gyakorlat volt, hiszen őket eddig sem büntették emiatt.

Donhu 2008.01.28. 08:13:09

Sippi!
Van olyan előírás, ami kimondja, hogy egy papnak fél decit kell innia, vagy esetleg elég egy korty is? Netalán lehetne azt a bort több vízzel higítani, és csak jelképesen, pár csepp bort beletölteni? Hiszen már az is csak egy jelkép, hogy mindez Jézus vére, akkor meg szinte mindegy, hogy mennyi keverési aránnyal van ez jelképezve.
Én még mindig azt mondom, hogy meg lehetne ezt oldani. Vagy logisztikával a misék idejét kicsit széthúzni, vagy kevesebb bor-több víz, esetleg sofőrt kell biztosítani a papnak.
Mondhatod, hogy én vagyok a hülye, és semmilyen más megoldás nem jó, csak a jól bevált "a papokkal legyünk elnézőbbek", de én legalább keresem a megoldásokat.
Szerinted mi lenne a megoldás?

Sippi 2008.01.28. 19:17:57

No!

Én egy szóval sem mondtam, hogy hülye vagy! Te ezt gondolod, én meg nem, ennyi. Én azt sem mondtam, hogy sokat kéne nekik inni, de szerintem ihatnak keveset is, de azt is kimutatja a szonda, legalább is ezt gondolom. De akkor is mindenképp kell inni. Azért kell a papokkal elnézőbbbnek lenni, mert ismét csak ismételnem kell magamat, munkaköri kötelességük az ivás. Sofőrt meg lehetetlenség lenne minden pap mellé állítani, az egyháznak nem lenne miből fedezni.
Erre nincs megoldás, maradnia kell a régi rendszernek, maximum annyi, hogy szabályozni kellene az elfogyasztandó bor mennyiségét.

Donhu 2008.01.29. 17:08:54

Sippi!
Rendben! Aláírom, hogy az ivászat munkahelyi kötelezettsége egy papnak. De az alkoholos befolyásoltság allatti vezetés nem. Add meg az Istennek ami az Istené, és a királynak, ami a királyé.
Ha iszik, ne vezessen.
Tartsák be a törvényt.
Oldják meg.
süti beállítások módosítása