Fordítás

Donhu

Véleményeim, avagy ezt haluzom nap mint nap. Kommentáljatok mindent! Kíváncsi vagyok a véleményeitekre!

Utolsó kommentek

  • Gergő Lőrinczy: @Bandris33: Most lehet hogy nem ide tartozik, de mennyi 21 milliónak az egy tizede? (2017.07.15. 04:29) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: *Az utolsó mondatot azt hülyeségből írtam. (2017.02.04. 14:44) Lottó nyerési esélyek.
  • Gergő Lőrinczy: Hogy van a Puttó nyerési esélye? Mert én ki akarom számolni ha van egy 2 mezős játék. (2017.02.04. 14:39) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @L.A.M.: Basszus, hülye vagyok, a kérdés végét visszavontam. Nem 45-ből kell ötöt eltaláni, hane... (2016.12.03. 00:42) Lottó nyerési esélyek.
  • L.A.M.: @Bandris33: Hátha még olvasod ezt a blogot. Nekem az Eurojackpot esélyeivel van problémám. Az öt... (2016.12.03. 00:37) Lottó nyerési esélyek.
  • Utolsó 20

Bűnös/ártatlan-e vagy?

2007.10.05. 10:16 | Bandris33 | 7 komment

Címkék: egyházak

Jön az első tankoló. 8.00. Öltönyben van, megy Istentiszteletre Bp-re. Azt mondja, hogy bár itt a közelben is van ilyesmi, de mivel ő az életét a vallásnak szenteli, ezért ez nem áldozat neki, minden pénzt megér. Már ekkor kezdett gyanússá válni a dolog. Lelki szemeim előtt megjelent valamelyik Bp-i  templom, de erről, sőt az összes intézményesített vallásról nemsokára megtudtam, hogy mind bálványimádó, csúnya rossz dolog. Persze kivéve egyet! Egy gyors találós kérdés: melyik az a közösség, amelyik vasárnaponként vidámkodik? Egy gyülekezet, amely az ATV-ben szokta közvetíteni az istentiszteleteit?


Hát persze, hogy a hitgyüli oszlopos tagja volt a srác.
Mindjárt megkaptam a lelki felhomályosítást, miszerint a világ összes más vallása bálványimádó, akik mind kárhozatra fognak jutni, ha nem térnek át a Hitgyülibe.

Hát persze, mindjárt gondoltam, hogy bár állatira hasonlít a hitgyülisek vallása a többi egyistenhitű valláshoz, a bibliát csak általuk lehet megismerni. Sőt, azt is megtudtam, hogy a zsidók is baromi közel vannak ahhoz, hogy felismerjék, Jézus nem „csak” egy nagy próféta volt, hanem a Messiás, és amint ezt beismerik (idézem a srácot: „jelek mutatják, hogy ez az idő már baromi közel van”) máris dobhatnak egy hátast a hitgyülibe.

Mondom neki, nekem különleges kapcsolatom van Istennel, nincs szükségem egy intézmény támogatására sem. Erre nagyon helyeselt az emberünk, ugyan is neki sincs, sőt, a sok hitgyülisnek sincs, csak úgy összejárnak. Gondolom viccből jegyeztették be az egyházukat és játékból járnak össze. Amikor ezen gondolataimat felvetettem, kérdezvén akkor miért is mész Bp-re, azt a feleletet kaptam, hogy azért, mert a biblia azt írja, hogy menj, és terjeszd a hitet. És ő megy és terjeszti, egyszer a szócső egyik végén (gyülekezet), másszor a másikon áll (gázkút).

Megtudtam azt is, hogy aki megtér, vagyis eztán Isten igéje szerint él, az bűnmentes lesz. Ennél már csak a meredekebb, hogy aki nincs velük, aki nem hitgyülis, az Isten ellen van! Hát ez logikus. Ott csesztem el egyébként, (azaz akkor lettem Isten ellensége), amikor megtudtam, hogy ők léteznek, élhetnék az ő hitük szerint is, de mégsem teszem. Ezért már fel is vállaltam az ellenség szerepét. Szerintük ugyanis a tudatlanság nem bűn, szóval nyugodtan szaladgálhatnék a szavannán egy szál ágyékkötőben, de mihelyt meghallom az ő hívó szavukat és nem megyek, máris bebűnöztem.

Tehát kedves barátaim, bűnös lettem ma, 2007. 09. 16-án 8.10-kor.

Utóirat: Hatalmat kaptam! Felosztottam az emberiséget bűnösökre és bűntelenekre. Most, hogy tudod, a hitgyüli az egyetlen igaz hit, DÖNTS! Vagy-vagy! Nincs mellébeszélés.

A bejegyzés trackback címe:

https://donhu.blog.hu/api/trackback/id/tr35186761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktor 2007.10.11. 18:01:32

Hi!

A leírtak alapján sajnos nekem is be kell vallanom, hogy bűnös vagyok.
De én azt nem értem, ha mi ketten csinálnánk egy hitgyülit, és mi is a biblia alapján térítenénk, akkor mi is mondhatnánk azt, hogy aki nem tagja a hitgyülinknek az bűnös!
Szóval ez elég furcsa!

Sippi 2007.10.17. 16:24:01

Ó Istenem! Bárcsak ott lettem volna...

Soós Bercel 2008.01.07. 14:30:05

Lehet ,hogy én vagyok rossz vallástörténelemből(akko meg minek tanultam),de tudtomal a katolikus egyház az egyelen ma Magyarországon aki azt hírdeti ,hogy csak az ő hívei üdvözülnek.Én utánanéztem és a hitesek ilyet soha nem mondtak.Azt mondták,hogy aki nem tér meg annak nincs jó pontja.Legalább ők önfentaróak és nem az én adómból csinálják.Akinek jobb volt a katolikus uralom az itt beírók közül(ÉN IS)a mágján végeznénk ha nem tejelnénk a búcsúcéduláért.Még inkább a hitesek,mint az esztergomi pap,aki a saját kislányát .....Szerintem

Donhu 2008.01.08. 17:11:44

Berci!
Egy kissé egyház ellenes vagy. Vannak hibáik, mint minden intézményesített vallásnak. Azt írod, hogy a hitesek eltartják magukat. Miből is? Lehet, hogy nem a te adódból, hanem a te fizetésedből, de mi is a különbség? Ha nem a hívők dobják össze, akkor talán vannak üzleti vállalkozásaik, és abból? Milyen bizniszben is utazik a hit gyülekezete?
Igen, vannak hibái a katolikusoknak, és a középkori hittérítéseiket sem lehet elfelejteni, (ha másért nem hát azért, hogy ne ismétlődjék meg mégegyszer), de ők is csak egy vallási felekezetet képviselnek, ők is pont ugyan úgy csak egy intézményesített egyistenhitűek, mint a hitgyülisek (még hasonló könyvekből is dolgoznak (Biblia)). A koncepciójuk jó, azaz a szeretet vallását hírdetik. Ez gyakorlatilag évezredes (nem 2000 éves) erkölcsi tanítás. Nincs is ebből semmi baj.
Két dologgal nem lehet vitatkozni. A hittel és az ízléssel. A hit azt jelenti, hogy nem lehet bizonyítani valamit, ízlése meg mindenkinek egyéni.
Kedves Bercel, abban hiszel, oda állsz, ahova akarsz. Nem baj, ha még hiszel a mesékben.

soós bercel 2008.01.11. 09:48:36

Kedves Donhu!Nem vagyok egyházellenes!Viszont az élet arra tanított,hogy nyitott szemmel járjak a nagyvilágban.Az igazi bajom az,hogy nem értem mért a hitgyülivel van a baj?Semmivel sem rosszabb az egyházfelépítésük mint bármely magyar egyháznak.Mindenhol vannak szélsőségek!A mesékben nem annyira hiszek.Bár ha összehasonlítanánk egy Károli fordította Bibliát,egy Katolikus Bibliával talán az utóbbiban van több meseszerű elem!(vénasszonyos mesék,lásd.:Biblia)Nem vagyok elfogult és nem akarok senkit se bántani.De mért ne lehetne egy egyháznak,akár Hitgyüli,akár Református,Baptista,stb.vállalkozó,gazdag hívője?Hát Jézus sem volt szegény.Gondolom a jól fizetett római katonák nem a 2 filléres kabátjára vetettek sorsot.Hát nem értem mért baj ha van lovéjuk.Egyébként ha valaki hívő az a korrekt ha a saját pénzén az.Az én főnököm hívő.Rengeteg pénze van.Sokan irigylik,és beszélnek róla mindenfélét.15 évvel ezelőtt a kakis wc-súrolta a hajléktalanszállón,melette elindított egy kis "vállalkozást".Mellette voltam végig,láttam mennyi munkája van benne.Ezt mért nem irigyli senki.Gondolom a hitesek sem 2 év alatt lettek10 ezren.De nyílván minden közösségben van ilyen ember is meg olyan is.csak Magyarországon mindig azt bántják aki halad előre és nem a saját egyetemességét akarja elfogadtatni.Mert sok ember úgy gondolja,hogy azért sikertelen mert a másik sikeres,vagy azért szegény mert a másik gazdag.Valóban nem csípem a Katolikus egyházrendszert!!!(De jelzem realista vagyok és nem a hívő katoliku EMBEREKről beszélek,hanem a rendszerről)Mert nem jött be és ennyi.Persze szabad véleményem van ,és ritkán, de ki szoktam nyílvánítani.

Réka 2008.01.11. 10:53:22

Bercel!igazad van.mindenhol vannak fura fazonok,ne ez alapján ítélkezzünk.apukám családja katolikus és el kellett válniuk a szüleimnek mert a nagymamám kiutálta anyukámat mert református és nem akart velük misére járni.csak akkor mehettünk a nagymamámhoz ha előre bejelentkeztünk kb 10 szer láttam,2 éve halt meg ,a temetésére sem mentem el.a másik mamám,nagyon szerettem,református volt(az átkosban titokban keresztelkedett meg)ő soha nem erőltette a hitét ránk.Szeretettel beszélt mindenkiről.Még a hitesekről is.Tavaj halt meg,és sok mindent tanultam tőle.Elsősorban azt,hogy senkit ne a hite,viselkedése alapján ítéljünk meg.Mert nem tudhatjuk milyen életút van előtte,miért olyan amilyen.Vannak fura fazonok itt is ott is.

Donhu 2008.01.11. 14:06:32

Kedves Réka!
Azt hiszem, te mutattál rá, hogy fura fazonok mindenhol vannak, és én csak egy ilyennel találkoztam. Lehet. Persze én nem szoktam ítélkezni, főleg nem első látásra, csak gondoltam megosztom az első találkozásom élményét egy hitgyülissel.
Viszont azt fenntartom, hogy nem szeretem az egyháziasodott vallásokat, nincs szükségem közvetítő személyre ahhoz, hogy közel kerüljek, vagy akár csak ámítsam magam egy felsőbb hatalommal.
Abban pedig egyszerűen nem hiszek, hogy a biblia Isten szava. Emberek állították össze, mégpedig válogattak, hogy mit vegyenek bele, és mit hagyjanak ki belőle. Rengeteg dolgot átvettek a körülöttük fellelhető pogány vallásokból.
Csak egy fő elemet emelnék ki, Krisztus születése előtti mondakörből, mégpedig Mitrász legendáját, aki dec. 25-én született, jó pásztornak hívták, bejárta a vidéket, 12 tanítványán keresztül hírdette, hogy a Megváltó megszületett, alászállt a pokolra, majd húsvétkor feltámadott. Csak akkor még vérrel kereszteltek. Az egész Mitrász-Jézus mondakör Perzsiából ered, ahol még sokkal régebbre visszanyúlva voltak előzményei. Szóval a hit magánügy, mindenki abban a mesében vagy igaznak vélt (bizonyítva látott) történetben hisz, amelyikben akar.
Egyébként a hét elején voltak nálam hittérítők, bár ha így nevezném őket, akkor tuti tiltakoznának. Lehet, hogy hitgyülisek, majd a jövő héten visszajönnek. Hejj, hogy röpködtek a biblia idézetek az ajtóban.. Az, ha elmagyarázom nekik, hogy amiben hisznek, az egy mesekönyvben is megállná a helyét, és erről elgondolkozva felhagynak a házról-házra járkálással, az gonoszságnak számít?
süti beállítások módosítása